תזונה כמפתח לבריאות

תזונה, כמפתח ראשי לבריאות נאותה

תזונה ונשימה הן שתי פעולות המקיימות את החיים שלנו!

כל אחד מאיתנו מבקש וחפץ להרגיש טוב בגוף בריא. כך אנו מברכים את קרובינו, חברינו, שכנינו…רק בריאות. אלו מילים שנאמרות לאוויר לפעמים אולי אפילו מלאות בכוונות אמיתיות, אבל האם אנחנו באמת רוצים להיות בריאים, או להבריא או אולי למנוע חולי ?

רופאים כתבו והוכיחו בעבר, בהווה וימשיכו להוכיח שתזונה נכונה, מלווה בתכנית להפגת מתחים, הבעת רגשות ופעילות גופנית מתונה הם הדרכים הטובות ביותר לנצח מחלות רבות.

חינוך רבותי, חינוך.

שינוי תזונה נעשה תוך כדי לימוד, העלאת מודעות עצמית, מה אני עושה לא נכון בהתנהגות שלי שגורם לי להשמין, להיות עייף, לאבנים בכליות, לעור שמן, ליתר לחץ דם ועוד…

אכן קשה לעמוד בפני עוגה מפתה, שוקולד נמס, פיצה ריחנית, סטייק עסיסי או מאפה עם קפה. והיד הולכת יותר מהר מהמחשבה לקראת פיתויים שיושבים מולנו ומתחננים שנאכל אותם. ברגעים האלו שוכחים מכאבי הבטן של אתמול, מוחקים את המיגרנות של החודש האחרון, מדלגים על הוסת הקשה, ומחביאים (בבוידעם של הנפש שלנו) את הליחות שאנו סוחבים מזה שנים. כי מה הקשר? או שמחשבה צצה ולוחשת: "חיים רק פעם אחת – וכדאי מאוד להנות!" אלו מחשבות צדיקות שמאשרות כל חטא.

אבל התשלום מגיע!

כדי לשנות תזונה מסכימים שמה שנעשה עד היום לא מתאים, ומוכנים ללמוד מהתחלה איך להזין את הגוף שלא יבגוד בנו, איך להכניס בו את הדלק הנכון עם האוקטן הנכון. חייבת להיות מודעות לנעשה דקה דקה, חשיבה מתוכננת ולא אימפולסיבית, תכנון הארוחות בהתאם למחלות, קניות מותאמות, למידה של בישול בריא, יצירתי וטעים, מתכונים חדשים – אלה מפתחות לבריאות אופטימלית.

שילוב של פעילות גופנית מתונה, שיחות או השתתפות בקבוצה מתאימה, סדנאות והתחדשות, להבין את מטרת המחלה – לקראת שינוי לטובה, טכניקות נשימה, מדיטציה או דמיון מודרך, כל אחד ואחת ימצאו את דרכם למה שמתאים להם.

העיקר שעל בימת "החיים הבריאים" כל אחד הופך להיות שחקן בעל תפקיד ראשי.

מאחלת לכם רק בריאות, באמת ומכל הלב.

יעל

ליצירת קשר לחצו