על שינוי תפיסה ואורח חיים בריא

רבים ממטופלי מגיעים אלי עם בקשה לערוך שינוי באורח חייהם, כדי שירגישו יותר טוב. חלקם מצליחים לשמר את השינוי, חלקם מתנגדים ובועטים בו, וחלקם מצליחים לשמור על השינוי לזמן מוגבל -חוזרים אלי בבקשה להחזיר "את האוכל הרגיל" כי עכשיו מרגישים יותר טוב!!

מהו שינוי ? למה בתקופה מסוימת הוא נדרש ומתבקש?

שינויים לא מתייחסים רק לצורת האוכל שאנו צורכים, אלא לשינוי התפיסה בנוגע לגוף ולבריאות שלנו. כאשר אדם סובל ממיגרנות קשות או מכאבי בטן, כאשר הפרקים חלודים וכואבים או כשהגוף מרסן מחלה כרונית אחרת, פרוגרסיבית או אוטו אימונית, אלרגיות, טרשת נפוצה, ועוד… נוהגים לחשוב שהזמן או התרופות או הרופא ירפאו את החולי, וזה אולי נכון במקרים מסוימים. אבל זה לא השינוי שעליו אני מדברת, כי היום אנשים רבים מתנגדים לתרופות כימיות מסוימות ורוצים "לרפא את עצמם – בכוחות עצמם", יש יותר מודעות אישית לבריאות. כל אחד יכול לשאול שאלה אחת, מה אני עושה בהתנהגות שלי שגרם להרס גופי?

שאלה נוספת מתבקשת, האם את/ה מאמין שאתה יכול במו ידך לעזור לעצמך? נכון שיש מחלות קשות, כאלו שלא יתרפאו לעולם; מחלות על רקע אוטו אימוני, שאי אפשר להחזיר בהן את הגלגל אחורה – אבל אולי אפשר להקל? למשל אם מישהו סובל מטרשת נפוצה ובנוסף נושא עליו משקל עודף – צריך ויכול להקל על כלל הגוף בכך שנעזור לו לרדת במשקל. נוסיף שאכילה מבוקרת, מזונות מובחרים, מודעות אכילתית מוגברת, יכולים לעזור ל"מבריא".

ובכן, האמונה ש"יש בי כוחות", "אני מסוגל לשנות ולרפא את גופי" – האמירה הזו היא הבסיס לשינוי!

וכל עוד אנו מזינים את הכוחות החיוביים של הבניה – אנו יוצרים את השינוי יום אחר יום.

יפה תגידו: איך אני מגיע לאימרה? להחלטה? לביצוע של השינוי?

מטופל שמגיע אלי כבר מבטא את הרצון שלו לשנות, את השינוי מבצעים למשך מספר שבועות ומדווחים על תחושות, פחות כאבי בטן או ראש, שינה משתפרת, עור מבריא וכו' למרות שלפעמים בעיות נוספות מופיעות, אני לא יודע לבשל, אני לא נהנה מהאוכל. זה תפקידי לעזור לכם לקבל את השינוי באהבה, לשם כך יצרתי סדנאות "בישול בריא" – כדי ללמד אתכם לאהוב לאכול בריא.

כאן הזדמנות לגלות טעמים חדשים, ללמוד לבשל אחרת ולהנות מחופש ממחלות!

יעל כהן – נטורופתית מוסמכת ומנחה סדנאות בישול בריא בכרמיאל – להרשמה חייגו: 0523-703-455